Ελπίζω να πρόκειται για λάθος προσέγγιση η οποία θα διορθωθεί και όχι σε αισχροκέρδεια. Υπάρχει και η συνωμοσιολογία βέβαια, αλλά δεν θα ήθελα να ασχοληθώ.
Εγώ, με το φτωχό μου μυαλό βλέπω δύο σενάρια:
-Είτε θέλουν κάποιο χρόνο να προσαρμόσουν τα συστήματά τους (δύσκολο, αφού το ήξεραν εδώ και ένα χρόνο).
-Είτε δεν ασχολούνται και σου λένε πάρε μια αύξηση 3-4ευρώ ανά κομμάτι και βλέπουμε.
Το 2ο σενάριο μου φαίνεται πιο ρεαλιστικό δεδομένου ότι
-ο νέος νόμος είναι ΓΤΠΚ : τα taric codes είναι πολύ αναλυτικά, οπότε ποιος θα κάτσει στην Κίνα να ταξινομεί τα προϊόντα σε ομάδες που η ΕΕ θεωρεί ομοειδή είδη και να προσθαφαιρεί 3ευρα...πιο τίμιο θα ήταν μια επιβάρυνση 3 (ή και 13) ευρώ
ανά πακέτο.
-θα μπορούσαν εύκολα να αφαιρούν 3€ από το 2ο ίδιο κομμάτι και πάνω - δεν το έκαναν.
-από τον θάνατο του μικροπακέτου δεν πλήττεται μόνο η Κίνα. Τα ΜΜΕ μιλάνε για 4,7δισ πακέτα το 2024 και 5,9δισ το 2025...
δισεκατομμύρια. Υπολογίστε πόσα θα χάσουν μεταφορικές, courier, αεροδρόμια και πόσο ΦΠΑ λιγότερο θα εισπραχθεί στην ΕΕ. Οπότε, να δούμε ποιος θα πονέσει περισσότερο.