Test Drive Εργαλείων & αναλώσιμων

Απάντηση: Re: Test Drive Εργαλείων & αναλώσιμων

Διαβάζω εντωμεταξύ ότι, όταν η ίδια δουλειά μπορεί να γίνει με διάφορα μπιτς πάντα διαλέγουμε αυτό με το μικρότερο ύψος και την μεγαλύτερη διάμετρο. Λογικό, αφού το μεγάλο ύψος λειτουργεί σαν μοχλός που ασκεί μεγαλύτερες δυνάμεις στον άξονα του ρούτερ ενώ η μεγάλη διάμετρος αυξάνει την ροπή και κάνει την δουλειά πιο ξεκούραστα.


Δημήτρη, που τα διάβασες αυτά; Είναι λάθος, εκτός αν δεν έχω καταλάβει εγώ τι θες να πείς.
Η μεγάλη διάμετρος πχ του κοπτικού δεν αυξάνει τη ροπή, αντίθετα τη μειώνει.
Όπως δεν κατάλαβα και τι εννοείς όταν λες οτι το ύψος λειτουργεί σαν μοχλός.
Κάπως αλλιώς πρέπει να τα έγραφε. Μήπως αναφερόταν στον άξονα κι όχι στο κοπτικό;
Η λογική λέει οτι το μικρό ύψος αυξάνει τη ροπή και η μεγάλη διάμετρος τη μειώνει, καταπονώντας παράλληλα πολύ περισσότερο τον άξονα. Γι’ αυτό το λόγο εγώ θα πρότεινα τα μεγάλα κοπτικά μόνο με άξονα 12-άρη. Για μένα τα 8-άρια είναι επίφοβα και τα 6-άρια απαγορευτικά.
 
ευχαριστω πολυ!!
εχω ενα της parkside που δεν το εχω χρησιμοποιησει ακομα και αρχιζω να το ψαχνω
 
Μιας και πιασαμε την κουβεντα για bits, με 8αρα φωλια, υπαρχει καποιο ετοιμο kit να ειναι VFM με τα βασικα κοπτικά ;
Ή να παρω 2-3 καλης ποιοτητας να ειμαι καλυμμενος;
Ερασιτεχνικη χρηση και εντελως πρωταρης με τα ρουτερ
 
Δοκιμη σημερα της Bosch FSN 800 ραγας για καποιες κοπες...
Καταρχην να ευχαριστησω τον Μιχαλη που εφτιαξε την πατεντα με το σφηκτηρακι για συγκρατηση της ραγας...ειναι πολυ ευχρηστη και χρησιμη τελικα....

Η ραγα ειναι υψηλης ποιοτητας,το δισκοπριονακι της Bosch μια χαρα και ανετα τσουλαει μεσα σε αυτο χωρις προβλημα λοξοδρομησης..

Η κοπη λοιπον γινεται με μεγαλη ευκολια εφοσον εxουν παρθει τα αναλογα μετρα σωστης μετρησης και συγκρατησης ραγας...
Βλεπουμε στην παρακατω φωτο την ακριβεια που σου παρεχει η ραγα εποιτα απο κοψιμο..
https://i.postimg.cc/nrysPNf9/20200830-093129-1.jpg

Εδω βλεπουμε την ραγα μετα την κοπη...
https://i.postimg.cc/tJMdCrQ9/20200830-092927-1.jpg

Παρατηρησεις:

-Η τοποθετηση της ραγας ειναι υποθεση δευτερολεπτων εφοσον εχουν παρθει η αποστασεις και τα μετρα κοψιματος....

-Το κοψιμο γινεται αρκετα γρηγορα δεν χρειζεται καν να ελενχεις εαν εισαι στην ευθεια καθως η ραγα οδηγει μονο του το δισκοπριονο..

- Για μικρες κοπες και μεχρι 70-75 εκατοστα που μπόρεις να επωφεληθεις το κοψιμο ειναι αρκετα ανετο....εαν ειναι μεγαλυτερο οπως στην παραπανω φωτο(90εκ) τοτε θα πρεπει να την ξανατοποθετησης και για το υπολοιπο μερος....και συνολικα γινεται ακριβες ολο το αποτελεσμα...

-Εδω λοιπον καταλαβα οτι ισως μια του 1,20 ισως θα με βολευε καλυτερα καθως θα επιανα μεγαλυτερο φασμα...τελος δεν πειραζει...

Ενδεχομενος τα 50 ευρο να ακουγονται πολλα αλλα γλυτωνεις απο λαθη και φαλτσοκοψιματα..
 
Re: Απάντηση: Re: Test Drive Εργαλείων & αναλώσιμων

Δημήτρη, που τα διάβασες αυτά; Είναι λάθος, εκτός αν δεν έχω καταλάβει εγώ τι θες να πείς.
Η μεγάλη διάμετρος πχ του κοπτικού δεν αυξάνει τη ροπή, αντίθετα τη μειώνει.
Όπως δεν κατάλαβα και τι εννοείς όταν λες οτι το ύψος λειτουργεί σαν μοχλός.
Κάπως αλλιώς πρέπει να τα έγραφε. Μήπως αναφερόταν στον άξονα κι όχι στο κοπτικό;
Η λογική λέει οτι το μικρό ύψος αυξάνει τη ροπή και η μεγάλη διάμετρος τη μειώνει, καταπονώντας παράλληλα πολύ περισσότερο τον άξονα. Γι’ αυτό το λόγο εγώ θα πρότεινα τα μεγάλα κοπτικά μόνο με άξονα 12-άρη. Για μένα τα 8-άρια είναι επίφοβα και τα 6-άρια απαγορευτικά.

Δυστυχώς δεν βρίσκω που το είχα διαβάσει, σίγουρα συνιστούσε χαμηλό ύψος και μεγάλη διάμετρο μπιτ (αυτό για την ροπη ήταν δικό μου και δεν είμαι και δυνατός στην φυσική...) -αυτό βέβαια από μόνο του δεν λέει και τίποτα αφού μπορεί ο άνθρωπος να έγραφε μπούρδες.

Να σου πω την δική μου πρακτική εμπειρία:
-Παλιά έκανα αυλάκια πχ 3 ή 6χιλ πλάτος και βάθος 10χιλ με το κλασσικό ίσιο μπτ. Αύξανα σταδιακά το ύψος σε κάθε πέρασμα (μέχρι να φτάσω τα 10χιλ)και πάλι το μπιτ ζεσταινόταν, ενώ κάποιες φορές που ανέβαζα πολύ το ύψος το μπιτ έσπαγε. Αντίθετα, με ένα δισκοειδές κοπτικό (slotting bit) το ίδιο αυλάκι γίνεται κατευθείαν με ένα πέρασμα και το μπιτ δεν ζεσταίνεται καθόλου.
-Το ίδιο ισχύει για τις πατούρες (rabbets). Με το κλασσικό ίσιο μπιτ διαμέτρου 1/2" ήθελε πολλά περάσματα και ζεσταινόταν, ενώ με ένα rabbeting bit που έχει διπλάσια διάμετρο και μισό ύψος η δουλειά γίνεται με 1-2 περάσματα χωρίς θερμοκρασίες.
Στην πράξη δηλαδή, έχω δει ότι με μεγάλης διαμέτρου κοπτικό το εργαλείο δουλεύει πιο ξεκούραστα. Δεν ξέρω αν είναι θέμα ροπής ή πως εξηγείται.

Για το ύψος, το ίδιο άρθρο έγραφε ότι ο άξονας του ρούτερ δεν είναι καλό να δέχεται πιέσεις σε μεγάλες αποστάσεις από το κόλετ όταν έχεις δηλαδή ένα μεγάλο σε ύψος μπιτ. Αυτό μου είχε λύσει και την απορία γιατί το ίσιο μπιτ με διάμετρο 1/2" το βρίσκεις σε διάφορα ύψη:1/2", 1", 1.5", 2" - γιατί έλεγα να μην έχεις μόνο αυτό με 2" ύψος και να το έχεις λιγότερο βυθισμένο μέχρι να σου χρειαστεί όλο το ύψος... (εδώ παίζει όμως ρόλο και η ανομοιόμορφη φθορά)

Τέλος, έγραφε ότι ακόμα καλύτερα από οποιοδήποτε μπιτ είναι όταν η ίδια δουλειά μπορεί να γίνει στο παγκοπρίονο. Κουμπώνει με τα παραπάνω αν σκεφτούμε τον δίσκο του παγκοπρίονου σαν ένα τεράστιας διαμέτρου μπιτ.

Για τον άξονα μόνο 12άρη για τα μεγάλα μπιτ.

Μπάμπης, μην νομίζεις ότι το έχω ψάξει και σε άπειρο βάθος. Απλά μεταφέρω αυτά που διαβάζω και βλέπω στην πράξη.
 
Μιας και πιασαμε την κουβεντα για bits, με 8αρα φωλια, υπαρχει καποιο ετοιμο kit να ειναι VFM με τα βασικα κοπτικά ;
Ή να παρω 2-3 καλης ποιοτητας να ειμαι καλυμμενος;
Ερασιτεχνικη χρηση και εντελως πρωταρης με τα ρουτερ

Εγώ θα σου πρότεινα να αγοράσεις μεμονωμένα. Η Bosch έχει μια καλή γκάμα για 8αρα φωλιά και τα βρίσκεις εύκολα Ελλάδα. Επίσης υπάρχει και η silverline στον εργαλειόγατο για πιο φτηνά αλλά πιο χαμηλής ποιότητας. Ούτως ή άλλως, αυτά που θα χρειαστείς για αρχή είναι λίγα.
Θα σου πρότεινα τα παρακάτω με σειρά προτεραιότητας:
- ένα ίσιο διαμέτρου 10-12mm(1/2") και ύψους 25mm (1")
- δύο στρογγυλέματος (roundover) 1/8" και 1/4"
- ένα αντιγραφής (flush trim) 8x25mm
Από όσο ξέρω τα παραπάνω δεν θα τα βρεις όλα μαζί σε κάποιο μικρό & οικονομικό σετ.
Για παρακάτω βλέπεις ανάλογα με το τι θες να φτιάξεις κάθε φορά.

Επίσης θα σου πρότεινα και αυτό το σετάκι από aliexpress που είναι φτηνό και προσωπικά με έχει εξυπηρετήσει. Αυτά, θεωρώντας ότι μιλάμε για κάποιο μεσαίο τουλάχιστο ρούτερ και όχι για απλό τρίμερ.
 
Ο άξονας του ρούτερ ούτως ή άλλως δέχεται τεράστιες πιέσεις.
Τα μπιτς 8 mm πρέπει να είναι ο ελάχιστος κοινός παρονομαστής ,που λέγαμε και στο σχολείο.
Οι ροπές είναι χαμηλότερες στα 12αμπιτα απότι στα 6μπιτα ,γιαυτό μακριά απο 6αρια και κινέζικα. Πάντως γενικά τα μακρύλεμα μπιτ και εγώ τα φοβάμαι πιο πολύ.
Συμφωνώ οτι τα grooves ( λούκια και οδηγούς) είναι προτιμότερο να γίνονται με παγκοπρίονο ,αν και είναι αρκετά triky τεχνική.
By the way , τι πήγε να πάθει ο τρελο Ramsey με την πριονοκορδέλλα ,όταν κόβοντας ένα μικρό λοξό κομμάτι ξύλου , το ξύλο έσπασε και παραλίγο να του φάει το χέρι .
 
Εκανα ενα μεγααααλο τεστ λαδιων για ξυλο.
Ηθελα σε δρυ, αλλα λογω... αστοχιας, εγινε σε σουηδικο.
Θα προσπαθησω καποια στιγμη να γραψω αναλυτικα, με φωτογραφιες και τα σχετικα, αλλα προς το παρον, μπορω να πω οτι εκεινο που μου εκανε εντυπωση ηταν το ποσο μικρες ηταν, τελικα, οι διαφορες, τοσο στο απλωμα και στο στεγνωμα, οσο και στην τελικη επιφανεια μετα απο καποιες ημερες. Αυτο, αντιθετα με οσα διαβασα, για τις διαφορές μεταξυ των λαδιων.
Δοκιμασα: Λινελαιο ωμο, λινελαιο ωμο με στεγνωτικο, λινελαιο ωμο με στεγνωτικο και white spirit, λινελαιο "βρασμενο", παραφινελαιο, teak oil, danish oil, tung oil, quick drying tung oil.
Και κερι, που δεν ειχε καμια σχεση, βεβαια.
Συνεχιζεται...ελπιζω.
 
Προχειρο τεστ της αντλιουλας δραπανου απο την wolfcraft https://toolshouse.gr/εργαλεια/wolfcraft-πλαστική-αντλία-νερού-δραπάνου-1300-lh-2202000/

Περασε το τεστ το αντλιακι με δραπανο μπαταριας αλλα με λιγη βοηθεια.. :)
VXLaff0.jpg


Πρωτα απ'ολα χρειαζεται καλη συνδεση στις αναμονες της αντλιας. Σφιγκτηρακι και τεφλον ειναι απαραιτητα για αποτελεσματικη αναρροφηση.

Επισης να πω οτι η αρχικη αναρροφηση πρεπει να γινει με την αντλια οσο πιο κοντα στο σημειο πηγης αλλιως δεν εχει την δυναμη να αντλησει.
Εαν δηλαδη η αντλια (στην αρχη) απεχει πανω απο μισο μετρο απο την επιφανεια του προς αναρροφηση υγρου, δεν λειτουργει δεν μπορει να ρουφηξει.
Πρεπει να χαμηλωσει κοντα στην επιφανεια του νερου και μετα αφου εχει γινει η αρχη μπορει να σηκωθει και να δουλευει σε υψηλοτερο επιπεδο.

Τα πτερυγια μεσα στην αντλια ειναι απο σιλικονη και χρειαζονται λιπανση για να μην καουν κατα την αρχικη αναρροφηση (που δεν επιτρεπεται να ξεπερνα τα 30 δευτερολεπτα χωρις να αντλει νερο -η λεγομενη ξηρη αντληση). Εβαλα σπρευ σιλικονης αν και νομιζω οτι υπηρχε λιγο γρασσο μεσα, σε αντιθεση με την τσιπικη αντλια απο τον εργαλειογατο η οποια δεν ειχε τιποτα μεσα οταν την ανοιξα.

Σημαντικη σημειωση
Ολα τα παραπανω ομως ισχυουν για δραπανα μπαταριας τα οποια συνηθως δεν ξεπερνουν τις 1700 στροφες ανα λεπτο.
Oι οδηγιες γραφουν να χρησιμοποιειται η αντλια με δραπανα ηλεκτρικο 600w τα οποια φτανουν τις 2800 στροφες που ειναι και το ανωτατο οριο αντοχης της αντλιας. Ειναι πολυ πιθανον η αντλια να λειτουργει απευθειας απο οποιοδηποτε υψος (εως 3 μετρα) με ενα ηλεκτρικο δραπανο των 2800 στροφων.

Δεν αναφερεται ομως πιο ειναι το κατωτερο οριο στροφων ανα λεπτο, ετσι ωστε η αντλια να λειτουργει ικανοποιητικα.
Τεστ με ηλεκτρικο δραπανο δεν χρειαζεται να κανω καθως εχω δυνατες αντλιες που δουλευουν με ρευμα εαν χρειαστει.

Εδω ξανα τα specs της αντλιας που δεν αμφιβαλλω οτι ειναι ετσι εαν χρησιμοποιηθει ηλεκτρικο δραπανο με 2400-2800 στροφες/λεπτο.
rJego1Fh.jpg
 
Bρε σεις τον γατο βρηκατε να σχολιασετε ολοι σας αντι για την δοκιμη της αντλιας?? :flipout:

CcxLUJWh.jpg


Εδω που τα λεμε ομως εχει εξελιχθει σε πραγματικο εργαλειογατο!
 
Για χάρη της δοκιμής δοκίμασέ την και με τις περισσότερες στροφές.
Οι αντλία όμως, όπως και η τσίπικη, πρέπει πρώτα να γεμιλζει νερό για να δουλέψει σωστά, και για να μην κινδυνεύεις να τη πάρεις και στο χέρι μετά από 2-3 χρήσεις.
 
Εχοντας παρει 2 μπαταριες της Bosch 18v ειπα να κανω μια συγκριση σε σχεση με της 18v Stanley οσο αφορα το βαρος τον ογκο και την αναλογια αποδοσης/κοστους...

Στο βαρος η διαφορα ειναι μικρη υπερ της Bosch αλλα θα πρεπει να βαλουμε στη εξισωση οτι η μια ειναι 6ah και η αλλη 4ah...πραγμα που δινει εξτρα συν στην Bosch...
639gr η Stanley...632gr η Bosch μαλιστα 6ah...Nα αναφερω οτι 4ah,5ah και 6ah εχουν το ιδιο βαρος στην Bosch...

https://postimg.cc/1V6rCxmk
https://postimg.cc/CR4mpVGY

Οσο αφορα το ογκο της μπαταριας εχουμε παλι αισθητη διαφορα υπερ της Bosch...το μηκος,το πλατος αλλα και το υψος ειναι υπερ της Βosch κανοντας πιο βολικια την μπαταριας σε δυσκολα σημεια..

https://postimg.cc/dhnmSjFV
https://postimg.cc/wtvcKRxc

Στο θεμα της αποδοσης τα πραγματα ειναι συγκεχυμενα καθως δεν εχω ιδιο εργαλειο ωστε να μπορω να τεσταρω να δω...ναι μεν διαφενεται να εχει διαρκεια και δυναμη της Bosch οχι ομως οτι απο αυτα που εχω δει απο τις Stanley να υστερουν...

Το μελανο σημειο,με μεγαλη μου λυπη και εδω ειναι το συμαντικοτερο, ειναι η αρκετα μεγαλη διαφορα στην τιμη....
Εχουμε της Stanley με 4ah που κατω απο 80 ευρω δεν βρισκεις..ακομη και τωρα και 2 μηνες που κυκλοφορουν στην αγορα οι νεες V20...
https://www.skroutz.gr/s/23966362/Stanley-Μπαταρία-Li-Ion-Fatmax-18V-4-0Ah-FMC688L.html
...και απο την αλλη που η Bosch ειναι πραγματι πτωτικο χρηματιστηριο κοντα στα 50 ευρω με ιδια amber..
https://www.skroutz.gr/s/23978886/Bosch-Μπαταρία-Λιθίου-GBA-18V-4-0Ah-1600Z00038.html

Εν κατα κλειδι εαν η οικονομικη πολιτικη της Bosch σε σολο εργαλεια ηταν σε ποιο λογικα επιπεδα θα την προτιμουσα....για να το πω καλυτερα εαν ξεκινουσα για 18v σειρα τωρα φυσικα Bosch...!!!
 
Παρέλαβα εχθές μια συρματόβουρτσα δίδυμου τροχού SIT 715 150 x 20 mm έναντι 14,5 ευρώ.
Αρχικά είχα πάρει από άλλο κατάστημα μια της Bulle(Κατασκευή Κίνα) για 13,5 ευρώ. Την επέστρεψα γιατί είχε κάνει λάθος ο έμπορος και το πάχος της ήταν 25 mm. Οπότε "έβρισκε" στο προστατευτικό κάλυμμα του τροχού. Αυτό που δεν μου άρεσε στη Bulle είναι ότι είχε μόνο ένα πλαστικό δαχτυλίδι προσαρμογής στα 12,7 mm. Εμένα ο άξονας τροχού είναι 16 mm. Αντιθέτως στην (καλαίσθητη κιόλας ) blister συσκευασία της Sit (Κατασκευή Ρουμανία), είχε διάφορα δαχτυλίδια για τη προσαρμογή στον επιθυμητό άξονα. Τη κούμπωσα εχθές βράδυ στο Dexter δίδυμο τροχό και τη δοκίμασα.
1η φορά χρυσιμοποιώ συρματόβουρτσα, οπότε δεν μπορώ να εκφέρω γνώμες.
 
Το χάρτι των πετρών που είχε από τη μάνα του ο Dexter, γράφει 40 m/s. Αναφέρομαι στο μοντέλο 400 W, της προηγούμενης γενιάς.
Δεν θυμάμαι τώρα τι ταχύτητα αναγράφεται ανάγλυφα στο εξωτερικό μεταλλικό δαχτυλίδι της συρματόβουρτσας Sit.
Όπως προείπα 1η φορά δούλεψα συρματόβουρτσα σε δίδυμο τροχό. Αλλά μου φάνηκαν φυσιολογικές οι στροφές.
Καθάρισα από εξωτερική σκουρδιά 1-2 εργαλεία.
 
Εν κατα κλειδι εαν η οικονομικη πολιτικη της Bosch σε σολο εργαλεια ηταν σε ποιο λογικα επιπεδα θα την προτιμουσα....για να το πω καλυτερα εαν ξεκινουσα για 18v σειρα τωρα φυσικα Bosch...!!!

φιλος ευκαταστατος, απο την ωρα που ανακαλυψε τα μπλε μπος μπαταριας, (αλλά και τα ρευματος) κολλησε ;)
ο φιλος τα θυμοταν απο τοτε που ειχα το μηχανουργειο μου και οταν αρχισε να αγοραζει δικα του εργαλεια για το κεφι του το εψαξε το θεμα και μετα απο ενα περασμα σε διαφορα einhell κλπ κατεληξε εκει.
τοσο τα εργαλεια μπαταριας της μπλε σειρας οσο και οι ιδιες οι μπαταριες, πραγματικα ειναι ενα (εως πολλα) κλικ πανω απο τον ανταγωνισμο. φυσικα το καλο πραγμα πληρωνεται.

εχει μπαταριες μπος αρκετων ετων και ειναι σαν να ειναι καινουριες.
τα δε εργαλεια της σειρας αυτης ειναι εξαιρετικα. προσφατα δουλεψα τη σπαθοσεγα μπαταριας και περα απο τους ελαχιστους κραδασμους (πρεπει να εχει καποια αναρτηση εσωτερικα) η δυναμη της ηταν μεγαλυτερη απο την ρευματος parkside . ετσι τουλαχιστον μου φανηκε. καμια σχεση η λειτουργια της με την parkside ειτε την ρευματος ειτε την μπαταριας.

επιπλεον οι μπαταριες της μπος ειναι πραγματι εξαιρετικες στην αντοχη τους στο χρονο αλλά και στην διαρκεια λειτουργιας τους. απο οτι μου εχει πει και ο ιδιος, με την παροδο των ετων δεν εχει δει πτωση ουτε στις 12 v ουτε στα 18.
για την διαρκεια λειτουργιας τους, υπαρχει μεγαλη διαφορα απο την parkside. σε σημειο που να το σκεφτομαι, το αν για παραδειγμα οι parkside ειναι οντως 4Ah οταν με τεσσαρα μπαταρια ο μπλε τροχος του δουλευει πολυ περισσοτερη ωρα ισως και την διπλη και βαλε σε σχεση με τον δικο μου parkside 20v...

οπότε φιλε κωστα και εγω με την μικρη μου εμπειρια, επιβεβαιωνω αυτο που λες, οι μπαταριες της μπος ειναι σημειο αναφορας. οπως και τα εργαλεια αυτης της εταιριας για εναν μαστορα-επαγγελματια.
οσο για τα βιομηχανικα της εργαλεια που ειναι μια κλαση πανω απο τα επαγγελματικα μπλε, ενταξει ειναι εκ των ουκ ανευ σε ενα μηχανουργειο, αλλά δεν ειναι επι του παροντως αυτο.
 
Πραγματι Νικο πιστευω και εγω οτι ολες οι μπαταριες της Βοsch (Pro/DIY/Dremel) ειναι σημειο αναφορας.
Τα στοιχεια που χρησιμοποιει η εταιρεια -νομιζω κατασκευης Samsung τα περισσοτερα- ειναι απο τα καλυτερα σε ποιοτητα και προδιαγραφες.

Εχω μπαταρια απο το 2010 η οποια αν και εχει κλεισει δεκαετια, αν και εχει χρησιμοποιηθει και καταπονηθει πολυ, εν τουτοις δεν διακρινεται ευκολα καποια πτωση αποδοσης, η οποια σιγουρα πρεπει να υπαρχει.