...στο Λος Άντζελες, μέσα '60ς-αρχές '70ς
1o Μέρος-Εισαγωγή
«Όλα τα φύλλα κιτρίνισαν και ο ουρανός είναι γκρίζος
Βγήκα μια βόλτα μια μέρα του χειμώνα
Θα ήμουν ασφαλής και ζεστός, αν ήμουν στο Λος Άντζελες
Ονειρεύομαι την Καλιφόρνια μια τέτοια μέρα του χειμώνα...»
Βγήκα μια βόλτα μια μέρα του χειμώνα
Θα ήμουν ασφαλής και ζεστός, αν ήμουν στο Λος Άντζελες
Ονειρεύομαι την Καλιφόρνια μια τέτοια μέρα του χειμώνα...»
Συνεχίζοντας τις αναδρομές μας, μετά τη Βρετανική ψυχεδέλεια και τον ήχο του Σαν Φρανσίσκο, έφτασε η σειρά της "σκηνής" του Λος Άντζελες. Τα εισαγωγικά θα τα εξηγήσουμε, αλλά προς το παρόν η λέξη σκηνή χρησιμοποιείται για την ευκολία μας.
Το Λος Άντζελες υπήρξε και συνεχίζει να είναι πολλά πράγματα. Είναι η πόλη που δημιούργησε τον ήχο του σέρφινγκ... τους χοτ ροντ δίσκους των Jan and Dean, τα γλυκερά τραγούδια των Sonny and Cher, την ξανθομαλλούσα σόουλ των Righteous Brothers, τα κομμάτια πολυαιθυλενίου των Monkees, την περίπλοκη καινοτομία του Van Dyke Parks, τους Mothers of Invention και τους Beach Boys.
Ακόμη υπήρξε σπίτι, για όλους, από τον Ray Charles μέχρι τον Herb Alpert, από τον Tim Buckley στον Don Ellis, από τον Phil Spector έως τον Lou Rawls, από τον Glenn Campbell έως τον Taj Mahal, από τον Johnny Rivers έως τη Nancy Sinatra, από τον Lee Michaels στους Chad and Jeremy και από τον Nilsson στον Elvis Presley.
Ήταν η έδρα για τους Chambers Brothers, Turtles, Mamas and Papas, Byrds, Paul Revere and the Raiders, Love, Association, Canned Heat, Ike and Tina Turner Revue, Steppenwolf, Stone Poneys, Doors, Iron Butterfly, Clear Light και τους United States of America.
Είναι εκεί που έφτασαν, μια φορά κι έναν καιρό, για να ηχογραφήσουν οι Rolling Stones καθώς και οι Jefferson Airplane. Το Λος Άντζελες ήταν όπου υπήρχαν εκατοντάδες κατασκευαστές και χονδρέμποροι δίσκων και όπου νέοι ξεφύτρωναν στη σκηνή κάθε εβδομάδα. Είναι όπου ο Ravi Shankar είχε τη σχολή του και όπου γεννήθηκε το Monterey Pop Festival. Είναι όπου υπάρχουν εκατοντάδες στούντιο ηχογράφησης, που όμως αυτό δεν απέτρεψε τον John Phillips και τον Brian Wilson να χτίσουν ιδιωτικά στούντιο δίπλα στις πισίνες τους, στο Bel Air.
Το Λος Άντζελες είναι όπου τα κλαμπ και τα γκρουπ, άλλαζαν ονόματα και μανατζάρισμα, κάθε δύο εβδομάδες. Πρόκειται για μια πόλη στριμωγμένη με συγγραφείς, φωτογράφους, καλλιτέχνες, κριτικούς, παραγωγούς, σύμβουλους μάρκετινγκ, διαφημιστές, μάνατζερ, υπεύθυνους δημοσίων σχέσεων, ταχυδρομικές υπηρεσίες και τουλάχιστον εκατό άλλες επαγγελματικές κατηγορίες - όλοι αφοσιωμένοι εν μέρει ή εξ ολοκλήρου στη μουσική επιχείρηση.
Παραθέτουμε, για άμεση πληροφόρηση και αναφορά, μια δισκογραφία 250 (σχεδόν!) δίσκων με κριτήριο την αντιπροσωπευτικότητα και σημαντικότητά τους, που πλαισιώνουν όλο το φάσμα των (ροκ) μουσικών που ακούστηκαν από την περίοδο (περίπου!) που αναφέρεται στον τίτλο μας. Η πολυ-ποικιλότητά τους αδυνατεί να περιγράψει και να προσδώσει χαρακτήρα μουσικής σκηνής στο Λος Άντζελες σε αντίθεση με άλλες σκηνές π.χ. των Σαν Φρανσίσκο, Τέξας, Βοστώνης, Ντιτρόιτ κλπ.
Παραμείνετε συντονισμένοι, γιατί με αφορμή το αφιέρωμα, θα παρουσιαστούν και τα παρακάτω άλμπουμ:
- Love - Da Capo (1966, Elektra)
- The Music Machine - Turn On (1966, Original Sound)
- The Doors - The Doors (1967, Elektra)
- The Electric Prunes - The Electric Prunes (1967, Reprise Records)
- The Seeds - Future (1967, GNP Crescendo)
- The Beach Boys - Smiley Smile (1967, Brother Records/Capitol)
- Van Dyke Parks - Song Cycle (1967, Warner Bros. Records)
- Steppenwolf - Steppenwolf (1968, Dunhill ABC Records)
- Spirit - Spirit (1968, Ode Records)
- The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (1968, Columbia)
- Kaleidoscope (US) - A Beacon From Mars (1968, Epic)
- The Mothers Of Invention - We're Only In It For The Money (1968, Verve Records)
- Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida (1968, ATCO Records)
- The West Coast Pop Art Experimental Band - Vol. 3: A Child's Guide To Good & Evil (1968, Reprise Records)
- The Monkees - Head (1968, Colgems)