Αυτοκινητιστικά νέα

Τα πράγματα είναι πιο απλά.

Προσωπικά με τη χρήση που κάνω (που είναι λίγο-πολύ χιλιομετρικά η μέση χρήση αυτοκινήτου στην Ελλάδα) εξοικονομώ κάθε χρόνο ~2500€ σε βενζίνη.

Οπότε σε 10 χρόνια θα έχω γλιτώσει 25.000€.

Αν αποφασίσω να το κρατήσω 15 χρόνια θα έχω γλιτώσει 37.500€, ποσό πολύ μεγαλύτερο από όσο μου κόστισε να το αγοράσω καινούργιο (με την επιδότηση).

Οπότε το αμάξι πρακτικά θα μου φέρνει και κέρδος, και ότι πιάσει ως μεταχειρισμένο θα είναι επιπλέον κέρδος. Και τίποτα να μην πιάσει δεν παίζει ρόλο - ήδη κερδισμένος θα είμαι.

Το ίδιο ισχύει λίγο-πολύ για όλα τα ηλεκτρικά.

Και όσο πιο φτηνό στην αρχική αγορά, τόσο πιο κερδοφόρο σε βάθος χρόνου.
 
Με καθημερινή φόρτιση σε σπιτική φόρτιση με 10 λεπτά την kWh βγαίνει κάνα 100ρικο ευρώ τον μήνα επιβάρυνση;
Ως γνωστόν δεν είναι μόνο τα 10 λεπτά γιατί ανεβαίνουν αναλογικά και τα κερατιάτικα με την αύξηση της κατανάλωσης.
 
Λιγότερο. Γύρω στα 35-40€ το μήνα με την κιλοβατώρα γύρω στα 16 λεπτά (μαζί με τα κερατιάτικα).

Τους τελευταίους 12 μήνες έκανα περίπου 14.000 χιλιόμετρα.

Στο σπίτι φόρτισα συνολικά 2663 kw/h. Με 16 λεπτά την κιλοβατώρα βγαίνει σύνολο ~425€ για όλο το χρόνο, οπότε μέσο όρο κάτω σχεδόν 35€ το μήνα.
Έκανα και μερικές φορτίσεις σε DC φορτιστές βέβαια με αρκετά μεγαλύτερη χρέωση, αλλά μιλάμε για κάτω από 10% των συνολικών κιλοβατωρών, οπότε δεν κάνουν μεγάλη διαφορά στο κόστος χρήσης.

Ένα θερμικό με παρόμοιο όγκο και επιδόσεις θα έκαιγε πολύ εύκολα 12l/100KM οπότε για 14.000 χιλιόμετρα μιλάμε για σχεδόν 3.000€ σε βενζίνη (ανάλογα τον τύπο της βενζίνης που βάζεις.. αν μιλάμε για 100άρα ακόμα παραπάνω).
 
Υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες οσον αφορά μπαταρίες και ηλεκτ αυτοκινητα.

Κόστη τελών κυκλοφορίας και περιοδικό σέρβις, πχ
Επίσης με επένδυση σε φ/β (πχ 5-6 kw/h οφ γκριντ) η απόσβεση είναι τρομακτική (αν έχεις βέβαια χώρο για καμια δεκαρια+ πάνελς), έως και δωρεάν αυτοκίνητο+μετακίνηση...
Και την μπαταρία δεν την πετάς! Ακόμα και με 80% χωρητικότητα μπαίνει ανετα στο οικιακό σύστημα (πχ ~30kwh κρατάνε ένα μέσο σπίτι για 1,5-2 ημέρες!!!)


Στα μειον
Σσοβαρη βλάβη-επισκευή (κανοτ κομπιουτ)
Κόστος και συμβατότητα μπαταρίας? Στα 80-100Κ km μπαίνεις στη διαδικασία (κανοτ κομπιούτ)
Καταπόνηση μπαταριών σε κακοτράχαλους δρόμους? (κανοτ κομπιουτ)

* κανοτ κομπιουτ = νο ντατα

Η δική μου (ακραία ομολογώ) άποψη είναι πως τα ηλεκτρικά σε 3-5 χρόνια πρέπει να είναι όπως τα smart phones vs phones.
Αν όμως (α) δεν φορτίζουν οι μπαταρίες απο ανανεώσιμες πηγες και δεν δωθούν δραστικά κίνητρα υπερ της μπαταριοκίνησης και (γ) αποτρεπτικά αντικίνητρα για τους χρήστες θερμικων, δεν πρόκειται να υπάρξει σοβαρή εξέλιξη.
 
Ένα θερμικό με παρόμοιο όγκο και επιδόσεις θα έκαιγε πολύ εύκολα 12l/100KM οπότε για 14.000 χιλιόμετρα μιλάμε για σχεδόν 3.000€ σε βενζίνη (ανάλογα τον τύπο της βενζίνης που βάζεις.. αν μιλάμε για 100άρα ακόμα παραπάνω).
Εντάξει, ας μην υπερβάλλουμε για να φουσκώσουμε το πλεονέκτημα του BEV, 12lt/100km δε καίει κανένα αυτοκίνητο ή τέλος πάντων δε καίει το μέσο αυτοκίνητο που αγοράζουν οι περισσότεροι. Εγώ κάνω 25000km το χρόνο, με το diesel πριν ήθελα περίπου 2400 ευρώ το χρόνο, τώρα θέλω 1100 ευρώ με 0,24 την KWh πέρυσι - φέτος είναι φθηνότερη, περίπου στο 0,18. Οπότε όφελος 1300 ευρώ το χρόνο. Έχω βέβαια και Φ/Β αλλά προς το παρόν το "κέρδος" πάει στην απόσβεση του Φ/Β, οπότε υπολογίζω για το BEV με την τιμή που θα πλήρωνα αν δεν είχα Φ/Β.
 
Μα δεν είναι δίκαιο να συγκρίνεις χιλιαράκι τρικύλινδρο με ηλεκτρικό των 300 αλόγων.

Αν θέλεις να κάνεις τέτοια σύγκριση θα βάλεις στις παραμέτρους και την απόλαυση του να οδηγείς γρήγορο αυτοκίνητο, που για κάποιους έχει αξία ανεκτίμητη.

Διαφορετικά θα βρεις το απόλυτα πιο οικονομικό (και αργό) BEV και θα συγκρίνεις αυτό με τα χιλιαράκια.
 
Μα δεν είναι δίκαιο να συγκρίνεις χιλιαράκι τρικύλινδρο με ηλεκτρικό των 300 αλόγων.

Αν θέλεις να κάνεις τέτοια σύγκριση θα βάλεις στις παραμέτρους και την απόλαυση του να οδηγείς γρήγορο αυτοκίνητο, που για κάποιους έχει αξία ανεκτίμητη.

Διαφορετικά θα βρεις το απόλυτα πιο οικονομικό (και αργό) BEV και θα συγκρίνεις αυτό με τα χιλιαράκια.
Δεν αναφέρομαι σε 1000ρακια. Η δική μου σύγκριση θεωρώ πως είναι τίμια, Nissan Pulsar Diesel του 2015 1500cc 110 άλογα vs VW ID3 200 άλογα, είναι παρόμοια οχήματα hatchback, ναι το ID3 έχει 200 άλογα αλλά όχι γιατί είναι αγωνιστικό, απλώς όλα τα ηλεκτρικά βγάζουν εύκολα τα άλογα. Σε τελική πχ υστερεί έναντι του Pulsar. Μέση κατανάλωση (ταξίδια και πόλη) με το Pulsar είχα 6lt/100km. Ένα αντίστοιχο Toyota Corolla Hatchback Hybrid σημερινό με 1800cc και 140 άλογα λογικά είναι και πιο κάτω - έχει ονομαστικό 4,4, θεωρώ πως θα είναι γύρω στο 5 με 5,5. Δεν έχει λογική να ψάξω να συγκρίνω με ένα θερμικό 200 άλογα, συγκρίνουμε αυτοκίνητα ίδιου segment, το πλεονέκτημα στο ηλεκτρικό είναι τα παραπάνω άλογα στο ίδιο segment, στο θερμικό είναι πχ η πιο μεγάλη αυτονομία.
 
  • Like
Reactions: Pleo and vlad66
Αυτό για όσους ενδιαφέρονται απλά το αυτοκίνητο να τσουλάει οπότε και ιεραρχούν τις επιδόσεις χαμηλά.
Οι 300 ίπποι που εύκολα βρίσκονται στα περισσότερα ηλεκτρικά, πριν από 10 χρόνια ήταν ιπποδύναμη hot hatch (S3/Focus RS/A35 κλπ) και σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα ήθελε τουλάχιστον 3λιτρο μοτέρ.

Υπάρχει λοιπόν το κοινό που εάν δεν αγόραζε ηλεκτρικό, θα επέλεγε τον κινητήρα που απλά σέρνει αδιάφορα το σασί, υπάρχει το κοινό που πολύ θα ήθελε και στο παρελθόν επιδόσεις αλλά δεν μπορούσε να τις έχει λόγω τιμών και εκείνοι που είχαν και θερμικό επιδόσεων και στα αντίστοιχα χρήματα παίρνουν επιδόσεις supercar σε ηλεκτρικό.
 
Το προβλημα με τα αμιγως ηλεκτρικα ειναι η φορτιση τους καθως δεν υπαρχουν παρα πολλα σημεια φορτισης και δεν εχουμε ολοι ιδιωκτιτο παρκινγκ για να εγκαταστησουμε δικο μας φορτιστη
 
Το προβλημα με τα αμιγως ηλεκτρικα ειναι η φορτιση τους καθως δεν υπαρχουν παρα πολλα σημεια φορτισης και δεν εχουμε ολοι ιδιωκτιτο παρκινγκ για να εγκαταστησουμε δικο μας φορτιστη
Για μένα το πρόβλημα είναι και ότι δεν γίνεται γρήγορη η φόρτιση και η πυκνότητα των φορτιστών.
 
Εντάξει, ας μην υπερβάλλουμε για να φουσκώσουμε το πλεονέκτημα του BEV, 12lt/100km δε καίει κανένα αυτοκίνητο ή τέλος πάντων δε καίει το μέσο αυτοκίνητο που αγοράζουν οι περισσότεροι. Εγώ κάνω 25000km το χρόνο, με το diesel πριν ήθελα περίπου 2400 ευρώ το χρόνο, τώρα θέλω 1100 ευρώ με 0,24 την KWh πέρυσι - φέτος είναι φθηνότερη, περίπου στο 0,18. Οπότε όφελος 1300 ευρώ το χρόνο. Έχω βέβαια και Φ/Β αλλά προς το παρόν το "κέρδος" πάει στην απόσβεση του Φ/Β, οπότε υπολογίζω για το BEV με την τιμή που θα πλήρωνα αν δεν είχα Φ/Β.
12l/100km ειναι καταναλωση που ευκολα βλεπεις σε c-suv το καλοκαιρι σε αστικη χρηση (σταματα - ξεκινα)
 
  • Like
Reactions: songless_bird
12l/100km ειναι καταναλωση που ευκολα βλεπεις σε c-suv το καλοκαιρι σε αστικη χρηση (σταματα - ξεκινα)
Τόσο δεν είδα ποτέ με το 3008 5 χρόνια που το είχα. Λίγο πάνω από 10 l/100 km ναι. Σε κάθε περίπτωση το καινούργιο PHEV είναι δραματικά φθηνότερο. Τσάμπα μέσα στην πόλη με φουλ ηλεκτροκίνηση και εθνική τουλάχιστον 1 l/100 km κάτω το οποίο αυξάνει όσο πέφτεις από τα 150 και ας είναι μισό τόνο βαρύτερο λόγω μπαταρίας...
 
Τόσο δεν είδα ποτέ με το 3008 5 χρόνια που το είχα. Λίγο πάνω από 10 l/100 km ναι. Σε κάθε περίπτωση το καινούργιο PHEV είναι δραματικά φθηνότερο. Τσάμπα μέσα στην πόλη με φουλ ηλεκτροκίνηση και εθνική τουλάχιστον 1 l/100 km κάτω το οποίο αυξάνει όσο πέφτεις από τα 150 και ας είναι μισό τόνο βαρύτερο λόγω μπαταρίας...

εγω με τιγκουαν 1.5 παντως, μια χαρα εβλεπα 12αρια με ac και σταματα-ξεκινα. Σε ανοιχτο δρομο, ναι ηταν αρκετα οικονομικο και ειδικα σε επαρχιακους δρομους μπορουσες ανετα να δεις και <7.0. Σε κινηση αθηνας ομως εκτοξευοταν.
 
Παντως οποιος πιστευει οτι θα αγορασει οποιοδηποτε καινουριο αυτοκινητο που κυκλοφορει τωρα και θα το κρατησει 15 χρονια, νομιζω αυταπαταται. Αφηστε που οικονομοτεχνικα δεν συμφερει καθολου, για καποιον που θελει να εξοικονομησει χρηματα, να αγορασει καινουριο και να το κρατησει 15 χρονια. Το πιο συμφερον ειναι να αγορασει ενα μεταχειρισμενος 3-4ετιας, ωστε να εχει φαει την μεγαλη απομειωση τιμης ο πρωτος κατοχος. Το κραταει 7-8 χρονια και μετα επαναλαμβανει την ιδια διαδικασια.

YΓ: ο κινητηρας 1.2 της στελαντις (που υποθετω αυτον ειχες στο 1.2) ειναι πολυ οικονομικος αν και "τελειωνει" (απο οτι μου εχουν μεταφερει) περιπου στα 120Km/h και δεν εχει να δωσει αλλο ισχυ.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: athlon6401
Ναι αλλά θα κοστίζει όσο το απαξιωμενο αμάξι. Αν πει κάποιος να αλλάξει κινητήρα σε 20 ετών αμάξι, μάλλον θα το πετάξει.
Ακόμα και στα ηλεκτρικά θα απαξιώνεται η αξία τους.
Συγκρίνεις την αλλαγή κινητήρα με την αλλαγή μερικών στοιχείων τής μπαταρίας; Δεν είναι το ίδιο. Ανανεώνοντας τη μπαταρία έχεις αυτοκίνητο σαν καινούργιο με κόστος μερικών χιλιάδων ευρώ - όσο και οι βλάβες πού βγάζουν τα αυτοκίνητα 15ετιας.
 
Ολοκαίνουριο Toyota rav4 plug-in μια χαρά έγραψε σε ταξίδι Θεσσαλονίκη- Αγρίνιο, 13lt/100 . Λέτε για τα ηλεκτρικά ότι δεν τα "πατανε" οι ιδιοκτήτες μην μείνουν από μπαταρία αλλά όχι ότι οι μεγάλοι κυβισμού θερμικοι που βάζουν στα υβριδικά αν πατήσεις πάνω από 130 ανοίγουν καταναλώσεις σε διψήφια νούμερα.
 
Παντως οποιος πιστευει οτι θα αγορασει οποιοδηποτε καινουριο αυτοκινητο που κυκλοφορει τωρα και θα το κρατησει 15 χρονια, νομιζω αυταπαταται. Αφηστε που οικονομοτεχνικα δεν συμφερει καθολου, για καποιον που θελει να εξοικονομησει χρηματα, να αγορασει καινουριο και να το κρατησει 15 χρονια. Το πιο συμφερον ειναι να αγορασει ενα μεταχειρισμενος 3-4ετιας, ωστε να εχει φαει την μεγαλη απομειωση τιμης ο πρωτος κατοχος. Το κραταει 7-8 χρονια και μετα επαναλαμβανει την ιδια διαδικασια.

YΓ: ο κινητηρας 1.2 της στελαντις (που υποθετω αυτον ειχες στο 1.2) ειναι πολυ οικονομικος αν και "τελειωνει" (απο οτι μου εχουν μεταφερει) περιπου στα 120Km/h και δεν εχει να δωσει αλλο ισχυ.
O 1.2 ήταν απίστευτος για τα κυβικά του, αλλά επίσης περιορισμένος λόγω κυβικών όπως τα λες. Απίστευτο το πως είχε 0-100 σε 9.6 που ήταν αληθινός χρόνος και όχι μόνο στα χαρτιά. Είχα την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και πάνω από τα 120-130 έπρεπε να παίξεις κοντά στο κόκκινο για λίγη απόδοση. Ήταν χαρακτηριστικά ότι έφτανα κόφτη σε προσπεράσεις σε επαρχειακό με 70-130 κμ μέχρι να μπω ξανά στο ρεύμα μου και φυσικά δεν είχε να δώσει.
Από την άλλη σε εθνική με ανηφόρες και 40αρια έξω με 6η και cruise control στα 145 μια χαρά τα διατηρούσε. Πάνω από 150 έτσι και αλλιώς δεν πάω ποτέ.

Τις επιδόσεις του PHEV με 0-100 κοντά στα 7 προφανώς ούτε στα τρελά του όνειρα. Από τη στιγμή που πήραμε ηλεκτρικά μοτέρ και το πιο ταπεινό να πάρεις έχεις λύσεις το θέμα των επιδόσεων.

Η καλύτερη λύση για όποιον μπορεί είναι το Leasing αν το ψάξεις καλά.

Αν δεν μπορείς leasing, πρέπει να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου. Αν θες να αντέξει 15+ χρόνια πρέπει να βρεις κάποιο που να μην είναι υβριδικό ειδικά mild hybrid μιας και έχεις όλο το πιθανό ρίσκο βλαβών από το εξτρά σύστημα που προσφέρει ελάχιστα. Αν θες να κρατήσεις ένα αυτοκίνητο 7-8 χρόνια ένα δεύτερο χέρι 3-4 ετών είναι ότι καλύτερο. Εκεί και full hybrid θα κοίταζα.

Στο manual του Kuga πάντως γράφει ότι ο προγραμματισμένος χρόνος ζωής του είναι 10 έτη. Προφανώς από εκεί και πέρα θα μπορούν χωρίς ενημέρωση να απενεργοποιούν χαρακτηριστικά που βασίζονται στο δίκτυο ή αν χρειαστεί να προσφέρουν πακέτα με αυτά τα χαρακτηριστικά επί πληρωμή για "αύξηση του χρόνου ζωής".
 
  • Like
Reactions: avpap
Ολοκαίνουριο Toyota rav4 plug-in μια χαρά έγραψε σε ταξίδι Θεσσαλονίκη- Αγρίνιο, 13lt/100 . Λέτε για τα ηλεκτρικά ότι δεν τα "πατανε" οι ιδιοκτήτες μην μείνουν από μπαταρία αλλά όχι ότι οι μεγάλοι κυβισμού θερμικοι που βάζουν στα υβριδικά αν πατήσεις πάνω από 130 ανοίγουν καταναλώσεις σε διψήφια νούμερα.
Μου φαίνεται πολύ περίεργο και οριακά τρελό το νούμερο που αναφέρεις.

Με 130-150 στο Adaptive Cruise Control για Ιωάννινα έκαψε 7.8 l/100 km λειτουργόντας ως full hybrid το kuga PHEV - έτσι και αλλιώς με πλήρη φόρτιση αν το αφήσεις σε auto καίει όλο το ρεύμα σε λιγότερο από 100 km στην εθνική. Πάνω από 8 l / 100 κμ σε διαδρομές άνω των 250-300 κμ δεν έχω δει ποτέ τον σχεδόν 1 χρόνο που το έχω. Τι να πω, ίσως ο 2.5άρης Atkinson να κάνει τόση διαφορά.
Πάντα φεύγω φουλ φορτισμένος, επιλέγω να κρατήσει τη φόρτιση για αργότερα και πάω φουλ ηλεκτρικός όταν βγαίνω από την εθνική. Έχω δει ότι έτσι είναι ο καλύτερος συνδυασμός. Α τα 8 l/100 km που είπα πιο πάνω είναι προφανώς χωρίς το ηλεκτροκίνητο κομμάτι (δεν το προσθέτω για να μειώσω τεχνητά το νούμερο).
 
  • Like
Reactions: avpap
Παντως οι καταναλωσεις στα ηλεκτρικά ειναι αστείες εαν εχεις φορτιστή σπίτι.
Στη δικια μου περιπτωση, κανοντας τις ιδιες διαδρομες που εκανα με το προηγουμενο αυτοκινητο (audi Q5 πετρελαιο) οπου πληρωνα περιπου 200 Ευρω τον μηνα για πετρελαιο, με το Bmw iΧ3 πληρωνω 30-50 Ευρω τον μηνα σε ρευμα.
Πχ τον Ιουνιο εκανα 1262 χλμ, με 20,1 ΚW/h καταναλωση (χωρις να προσεχω) και η τιμη της κιλοβατορας ηταν 0,12, αρα κοστος 30,4 Ευρω. Τωρα εχει 0,15 οποτε θα ηταν 38 Ευρω.
 
Παντως οι καταναλωσεις στα ηλεκτρικά ειναι αστείες εαν εχεις φορτιστή σπίτι.
Στη δικια μου περιπτωση, κανοντας τις ιδιες διαδρομες που εκανα με το προηγουμενο αυτοκινητο (audi Q5 πετρελαιο) οπου πληρωνα περιπου 200 Ευρω τον μηνα για πετρελαιο, με το Bmw iΧ3 πληρωνω 30-50 Ευρω τον μηνα σε ρευμα.
Πχ τον Ιουνιο εκανα 1262 χλμ, με 20,1 ΚW/h καταναλωση (χωρις να προσεχω) και η τιμη της κιλοβατορας ηταν 0,12, αρα κοστος 30,4 Ευρω. Τωρα εχει 0,15 οποτε θα ηταν 38 Ευρω.
λιγο παραπανω ειναι το κοστος kwh. Οι χρεωσεις δεδδηε ειναι περιπου 0.05/kwh και τους προσθετεις στην τιμη της δεη. Αλλα και παλι ομως, ναι ειναι προφανως πολυ φτηνοτερη η οικιακη φορτιση απο οποιοδηποτε αλλο καυσιμο.