Αυτοκινητιστικά νέα

Τα πράγματα είναι πιο απλά.

Προσωπικά με τη χρήση που κάνω (που είναι λίγο-πολύ χιλιομετρικά η μέση χρήση αυτοκινήτου στην Ελλάδα) εξοικονομώ κάθε χρόνο ~2500€ σε βενζίνη.

Οπότε σε 10 χρόνια θα έχω γλιτώσει 25.000€.

Αν αποφασίσω να το κρατήσω 15 χρόνια θα έχω γλιτώσει 37.500€, ποσό πολύ μεγαλύτερο από όσο μου κόστισε να το αγοράσω καινούργιο (με την επιδότηση).

Οπότε το αμάξι πρακτικά θα μου φέρνει και κέρδος, και ότι πιάσει ως μεταχειρισμένο θα είναι επιπλέον κέρδος. Και τίποτα να μην πιάσει δεν παίζει ρόλο - ήδη κερδισμένος θα είμαι.

Το ίδιο ισχύει λίγο-πολύ για όλα τα ηλεκτρικά.

Και όσο πιο φτηνό στην αρχική αγορά, τόσο πιο κερδοφόρο σε βάθος χρόνου.
 
Με καθημερινή φόρτιση σε σπιτική φόρτιση με 10 λεπτά την kWh βγαίνει κάνα 100ρικο ευρώ τον μήνα επιβάρυνση;
Ως γνωστόν δεν είναι μόνο τα 10 λεπτά γιατί ανεβαίνουν αναλογικά και τα κερατιάτικα με την αύξηση της κατανάλωσης.
 
Λιγότερο. Γύρω στα 35-40€ το μήνα με την κιλοβατώρα γύρω στα 16 λεπτά (μαζί με τα κερατιάτικα).

Τους τελευταίους 12 μήνες έκανα περίπου 14.000 χιλιόμετρα.

Στο σπίτι φόρτισα συνολικά 2663 kw/h. Με 16 λεπτά την κιλοβατώρα βγαίνει σύνολο ~425€ για όλο το χρόνο, οπότε μέσο όρο κάτω σχεδόν 35€ το μήνα.
Έκανα και μερικές φορτίσεις σε DC φορτιστές βέβαια με αρκετά μεγαλύτερη χρέωση, αλλά μιλάμε για κάτω από 10% των συνολικών κιλοβατωρών, οπότε δεν κάνουν μεγάλη διαφορά στο κόστος χρήσης.

Ένα θερμικό με παρόμοιο όγκο και επιδόσεις θα έκαιγε πολύ εύκολα 12l/100KM οπότε για 14.000 χιλιόμετρα μιλάμε για σχεδόν 3.000€ σε βενζίνη (ανάλογα τον τύπο της βενζίνης που βάζεις.. αν μιλάμε για 100άρα ακόμα παραπάνω).
 
Υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες οσον αφορά μπαταρίες και ηλεκτ αυτοκινητα.

Κόστη τελών κυκλοφορίας και περιοδικό σέρβις, πχ
Επίσης με επένδυση σε φ/β (πχ 5-6 kw/h οφ γκριντ) η απόσβεση είναι τρομακτική (αν έχεις βέβαια χώρο για καμια δεκαρια+ πάνελς), έως και δωρεάν αυτοκίνητο+μετακίνηση...
Και την μπαταρία δεν την πετάς! Ακόμα και με 80% χωρητικότητα μπαίνει ανετα στο οικιακό σύστημα (πχ ~30kwh κρατάνε ένα μέσο σπίτι για 1,5-2 ημέρες!!!)


Στα μειον
Σσοβαρη βλάβη-επισκευή (κανοτ κομπιουτ)
Κόστος και συμβατότητα μπαταρίας? Στα 80-100Κ km μπαίνεις στη διαδικασία (κανοτ κομπιούτ)
Καταπόνηση μπαταριών σε κακοτράχαλους δρόμους? (κανοτ κομπιουτ)

* κανοτ κομπιουτ = νο ντατα

Η δική μου (ακραία ομολογώ) άποψη είναι πως τα ηλεκτρικά σε 3-5 χρόνια πρέπει να είναι όπως τα smart phones vs phones.
Αν όμως (α) δεν φορτίζουν οι μπαταρίες απο ανανεώσιμες πηγες και δεν δωθούν δραστικά κίνητρα υπερ της μπαταριοκίνησης και (γ) αποτρεπτικά αντικίνητρα για τους χρήστες θερμικων, δεν πρόκειται να υπάρξει σοβαρή εξέλιξη.
 
Ένα θερμικό με παρόμοιο όγκο και επιδόσεις θα έκαιγε πολύ εύκολα 12l/100KM οπότε για 14.000 χιλιόμετρα μιλάμε για σχεδόν 3.000€ σε βενζίνη (ανάλογα τον τύπο της βενζίνης που βάζεις.. αν μιλάμε για 100άρα ακόμα παραπάνω).
Εντάξει, ας μην υπερβάλλουμε για να φουσκώσουμε το πλεονέκτημα του BEV, 12lt/100km δε καίει κανένα αυτοκίνητο ή τέλος πάντων δε καίει το μέσο αυτοκίνητο που αγοράζουν οι περισσότεροι. Εγώ κάνω 25000km το χρόνο, με το diesel πριν ήθελα περίπου 2400 ευρώ το χρόνο, τώρα θέλω 1100 ευρώ με 0,24 την KWh πέρυσι - φέτος είναι φθηνότερη, περίπου στο 0,18. Οπότε όφελος 1300 ευρώ το χρόνο. Έχω βέβαια και Φ/Β αλλά προς το παρόν το "κέρδος" πάει στην απόσβεση του Φ/Β, οπότε υπολογίζω για το BEV με την τιμή που θα πλήρωνα αν δεν είχα Φ/Β.
 
Μα δεν είναι δίκαιο να συγκρίνεις χιλιαράκι τρικύλινδρο με ηλεκτρικό των 300 αλόγων.

Αν θέλεις να κάνεις τέτοια σύγκριση θα βάλεις στις παραμέτρους και την απόλαυση του να οδηγείς γρήγορο αυτοκίνητο, που για κάποιους έχει αξία ανεκτίμητη.

Διαφορετικά θα βρεις το απόλυτα πιο οικονομικό (και αργό) BEV και θα συγκρίνεις αυτό με τα χιλιαράκια.
 
Μα δεν είναι δίκαιο να συγκρίνεις χιλιαράκι τρικύλινδρο με ηλεκτρικό των 300 αλόγων.

Αν θέλεις να κάνεις τέτοια σύγκριση θα βάλεις στις παραμέτρους και την απόλαυση του να οδηγείς γρήγορο αυτοκίνητο, που για κάποιους έχει αξία ανεκτίμητη.

Διαφορετικά θα βρεις το απόλυτα πιο οικονομικό (και αργό) BEV και θα συγκρίνεις αυτό με τα χιλιαράκια.
Δεν αναφέρομαι σε 1000ρακια. Η δική μου σύγκριση θεωρώ πως είναι τίμια, Nissan Pulsar Diesel του 2015 1500cc 110 άλογα vs VW ID3 200 άλογα, είναι παρόμοια οχήματα hatchback, ναι το ID3 έχει 200 άλογα αλλά όχι γιατί είναι αγωνιστικό, απλώς όλα τα ηλεκτρικά βγάζουν εύκολα τα άλογα. Σε τελική πχ υστερεί έναντι του Pulsar. Μέση κατανάλωση (ταξίδια και πόλη) με το Pulsar είχα 6lt/100km. Ένα αντίστοιχο Toyota Corolla Hatchback Hybrid σημερινό με 1800cc και 140 άλογα λογικά είναι και πιο κάτω - έχει ονομαστικό 4,4, θεωρώ πως θα είναι γύρω στο 5 με 5,5. Δεν έχει λογική να ψάξω να συγκρίνω με ένα θερμικό 200 άλογα, συγκρίνουμε αυτοκίνητα ίδιου segment, το πλεονέκτημα στο ηλεκτρικό είναι τα παραπάνω άλογα στο ίδιο segment, στο θερμικό είναι πχ η πιο μεγάλη αυτονομία.
 
  • Like
Reactions: Pleo and vlad66
Αυτό για όσους ενδιαφέρονται απλά το αυτοκίνητο να τσουλάει οπότε και ιεραρχούν τις επιδόσεις χαμηλά.
Οι 300 ίπποι που εύκολα βρίσκονται στα περισσότερα ηλεκτρικά, πριν από 10 χρόνια ήταν ιπποδύναμη hot hatch (S3/Focus RS/A35 κλπ) και σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα ήθελε τουλάχιστον 3λιτρο μοτέρ.

Υπάρχει λοιπόν το κοινό που εάν δεν αγόραζε ηλεκτρικό, θα επέλεγε τον κινητήρα που απλά σέρνει αδιάφορα το σασί, υπάρχει το κοινό που πολύ θα ήθελε και στο παρελθόν επιδόσεις αλλά δεν μπορούσε να τις έχει λόγω τιμών και εκείνοι που είχαν και θερμικό επιδόσεων και στα αντίστοιχα χρήματα παίρνουν επιδόσεις supercar σε ηλεκτρικό.
 
Το προβλημα με τα αμιγως ηλεκτρικα ειναι η φορτιση τους καθως δεν υπαρχουν παρα πολλα σημεια φορτισης και δεν εχουμε ολοι ιδιωκτιτο παρκινγκ για να εγκαταστησουμε δικο μας φορτιστη
 
Το προβλημα με τα αμιγως ηλεκτρικα ειναι η φορτιση τους καθως δεν υπαρχουν παρα πολλα σημεια φορτισης και δεν εχουμε ολοι ιδιωκτιτο παρκινγκ για να εγκαταστησουμε δικο μας φορτιστη
Για μένα το πρόβλημα είναι και ότι δεν γίνεται γρήγορη η φόρτιση και η πυκνότητα των φορτιστών.