Περί photoshop, πλήρες πρόγραμμα επεξεργασίας... όλες οι εκδόσεις

Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Είπα να ανεβάσω ενα πλήρες παράδειγμα με μια φωτογραφία. Ήθελα μια με βλάστηση ώστε να δείξω αυτό που έλεγα με τα χρώματα. Όλα τα στάδια είναι απο resize στα 600x400 εκτός της τελικής που είναι στα 900χ600

1.
Αρχικά έγινε η μετατροπή απο raw σε jpeg.
Η αρχική φωτογραφία λοιπόν ήταν έτσι.
attachment.php


2.Την ανοίγουμε στο photoshop kαι πρώτο βήμα είναι το action με τα adjustment layers. Τα Levels ήταν εντάξει ήδη απο το raw οπότε δεν χρειάστηκε να κάνω κάτι εκει.
Μετά τα Curves
Ο σκοπός μου ήταν να ανεβάσω λίγακι το contrast στους μεσαίους τόνους σκοτινιάζοντας τους λιγάκι, αλλά να μην χάσω και τελείως τους σκοτεινότερους. Μια ελαφριά έλξη της καμπύλης προς τα κάτω ήταν ότι πρέπει.
attachment.php


και το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής.

attachment.php
 

Attachments

  • wf01.jpg
    wf01.jpg
    167.3 KB · Views: 169
  • wf02.jpg
    wf02.jpg
    144.5 KB · Views: 168
  • wf02image.jpg
    wf02image.jpg
    166.3 KB · Views: 170
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

3.
Όπως είπα καμια φορά πειράζω τις καμπύλες σε κάθε χρωματικό κανάλι ξεχωριστά. Έκανα και εδώ μια τέτοια δοκιμή με τις εξής κινήσεις.
Στο κόκκινο μια ελαφρια S μορφή. Στο πράσινο έντονη S καμπύλη που φτάνει ταβάνι πριν το τέρμα φωτεινό. Στο μπλε μια ελαφριά S καμπύλη η οποία περνάει ψηλότερα απο το μέσο σημείο όμως.

Δυο επιλογές δοκίμασα όσον αφορά το blending mode
Μιά με normal και 40% opacity
attachment.php


μια με luminosity και 100% opacity
attachment.php


Δεν μου άρεσε όμως καμία απο τις δύο για την συγκεκριμένη φωτογραφία και τα χρώματα που είχα στο μυαλό μου και επέλεξα να μην τις χρησιμοποιήσω.

Οπότε συνεχίζουμε με την φωτογραφία απο το στάδιο 2.

4.Hue/Saturation
Ηθελα η βλάστηση μου να είχε ωραίο και βαθύ πράσινο χρώμα. Αυτήν την στιγμή το πράσινό της έχει αρκετό κίτρινο μέσα της.
Οπότε, στο hue/saturation διαλέξω τα κίτρινα, και με το eyedropper tool επιλέγω μια περιοχή με πράσινο (ένα απο τα φύλλα). Μετακινώ την πάνω μπάρα μέχρι να έρθουν τα πράσινα στην απόχρωση που θέλω.
[Ή όπως περιγράφει ο Ηλίας πιο πάνω πολύ σωστά, στις χρωματικές μπάρες χαμηλά, να έρθει στην κάτω το πράσινο κάτω απο το κίτρινο]
Επίσης ανέβασα τον κορεσμό λίγο και έριξα την φωτεινότητα μιας και τα ήθελα σκούρα.
Έκανα παρόμοια δουλειά και στα κίτρινα, κάνοντας τα ανθη στο φόντο πιό καθαρά κίτρινα.
attachment.php


Και η εικόνα τώρα
attachment.php
 

Attachments

  • wf04image.jpg
    wf04image.jpg
    171 KB · Views: 170
  • wf04.jpg
    wf04.jpg
    148 KB · Views: 168
  • wf03b.jpg
    wf03b.jpg
    174.6 KB · Views: 169
  • wf03a.jpg
    wf03a.jpg
    169.2 KB · Views: 171
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

5.
Σειρά έχει το Burn/Dodge
Εφαρμόζω ένα μη καταστροφικό burn/dodge που σετάρετε ώς εξής.
New layer
Edit > Fill... ---> 50% Gray
Layer Mode > Overlay
και ένα μαλακό πινέλο (10-20% opacity) με μαύρο και άσπρο κάνεις τις αλλαγές σου.

Εδώ έκανα τα παρακάτω.
Τόνισα τα λευκά άνθη φωτίζοντάς τα.
Φώτισα τα φύλλα στο πρώτο πλάνο
Φωτισα την μηχανή για να φαίνεται γυαλιστερή
Φώτισα τα highlights σε πρόσωπο και μαλλί
Σκοτίνιασα το απομακρυσμένο φόντο

Συνολικά οι αλλαγές πάνω στην εικόνα (με το blending mode στο normal για να φαίνονται)
attachment.php


και το τελικό αποτέλεσμα
attachment.php


6.
Έκρινα οτι δεν χρειαζόταν να κάνω περαιτέρω επεξεργασία οπότε σειρά είχε flatten image, resize και το sharpening.
Resize κάνω απο το Image size, πιθανών να υπάρχει και καλύτερος τρόπος... Εδώ όπως είπα έδωσα μέγεθος 900x600.

Tο sharpening το κάνω σε ξεχωριστό layer. Duplicate layer λοιπόν και Unsharp Mask. Επειδή sharpening θέλουν μόνο τα στοιχεία που είναι εστιασμένα, εφαρμόζοντας μια μάσκα στο Unsharp Mask layer εξαιρώ τα μη εστιασμένα σημεία.
attachment.php


Η τελική εικόνα δίπλα στην αρχική για συγκρίση
attachment.php
attachment.php
 

Attachments

  • wf05.jpg
    wf05.jpg
    76.6 KB · Views: 163
  • wf05image.jpg
    wf05image.jpg
    167.8 KB · Views: 167
  • wf06.jpg
    wf06.jpg
    130.9 KB · Views: 170
  • wf07final.jpg
    wf07final.jpg
    87.4 KB · Views: 165
Απάντηση: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Να κάνω μια ερώτηση ελπίζοντας ότι δε θα χαρακτηριστώ εκτός θέματος.

Έχετε δουλέψει καθόλου με το gimp?

Σήμερα το απόγευμα ασχολήθηκα αρκετά και τολμώ να πω ότι δε περίμενα ένα free πρόγραμμα να προσφέρει τόσα πολλά!

Το έχει δουλέψει κανείς? σε σχέση με το photoshop υστερεί κάπου?
 
Απάντηση: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Να κάνω μια ερώτηση ελπίζοντας ότι δε θα χαρακτηριστώ εκτός θέματος.

Έχετε δουλέψει καθόλου με το gimp?

Σήμερα το απόγευμα ασχολήθηκα αρκετά και τολμώ να πω ότι δε περίμενα ένα free πρόγραμμα να προσφέρει τόσα πολλά!

Το έχει δουλέψει κανείς? σε σχέση με το photoshop υστερεί κάπου?
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Αλεξη, εγραψες!!!

thanx!!!
 
Re: Απάντηση: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Να κάνω μια ερώτηση ελπίζοντας ότι δε θα χαρακτηριστώ εκτός θέματος.

Έχετε δουλέψει καθόλου με το gimp?

Σήμερα το απόγευμα ασχολήθηκα αρκετά και τολμώ να πω ότι δε περίμενα ένα free πρόγραμμα να προσφέρει τόσα πολλά!

Το έχει δουλέψει κανείς? σε σχέση με το photoshop υστερεί κάπου?

Τωρα που βρηκα ελληνικο πληκτρολογιο Στεργιο, να σου πω τη γνωμη μου...

Το Gimp ουτε που το ξερω αλλα νομιζω οτι το photoshop εχει οτι τα υπολοιπα προγραματα και ακομα παραπανω... το θεμα ειναι αν σου χρειαζονται αυτα τα παραπανω και το βασικοτερο (το οποιο δεν το ξερω μετα βεβαιοτητος αλλα το υποθετω) οτι το φωτοσοπ εχει καλυτερα αποτελεσματα στις ρυθμισεις του απο αλλα προγραμματα και κυριως free... αυτο που εννοω, ειναι πχ εχω καλυτερη αποθορυβοποιηση στο φωτοσοπ απο το light room, η καλυτερο σαρπνες στο φωτοσοπ απο το ACDsee... κοκ.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Αλεξη πολυ ωραια οσα εγραψες και αναλυτικα... εκεινο που θελω να ρωτησω ομως και αυτο περισσοτερο ειχα στο μυαλο μου οταν ανοιξα το θεμα, ειναι...

Γραφεις πχ οτι πειραξες τα χρωματα λιγο σε κορεσμο, λιγο σε hue, καποια αλλα τους εδωσες ελαφρα S μορφη κοκ.

Ο send σε καποιο αλλο θεμα γραφει οτι πειραξε το color contrast μονο...

Ωραια.... αλλα σε ποιο βαθμο τα πειραζουμε, οσα πειραζουμε τελος παντων... ???

Ειδικα στα χρωματα... ξερω οτι ολες οι ρυθμισεις υποκεινται στο συνεχες evaluation/αξιολογηση απο μερους μας, αλλα πως ειμαστε σιγουροι (αν φυσικα θελουμε να ειμαστε σιγουροι) οτι δεν υπερβαινουμε καποια ορια? Κοινως υπαρχει κατι, (πχ διαγραμμα, info) που να μας λεει ποτε καιμε, κρασαρουμε κτλ οτι ρυθμιζουμε?

Εγω, στο πρωτο μηνυμα ανεφερα, οτι με τη χρηση του Treshold ξερουμε ακριβως που να ορισουμε το λευκο και που το μαυρο.

Με τη χρηση του ιστογραμματος (στο ACR γιατι στο φωτοσοπ ειναι πολυ χαλια, δε με βολευει καθολου) και τα τριγωνακια του, μπορουμε να ρυθμισουμε τα shadows/highlights και αν θελουμε και μας βολευει και το exposure/blacks.

Με τον (μπακαλιστικο??? δεν εγραψε κανεις κατι αρνητικο εως τωρα) τροπο που ανεφερα επισης παραπανω, ρυθμιζω και ελεγχω το saturation των χρωματων.

Ολες τις παραπανω ρυθμισεις, τις εκτελω, χωρις καν να κοιταω τη φωτογραφια... και 9/10 εχω αποτελεσματα (κατα τη γνωμη μου) καλα (για σωστα δεν ξερω).

Εκεινο που μου λειπει, ειναι η ρυθμιση του κοντραστ με τα curves... με ποιο βοηθημα μπορουμε να ελεγχουμε, οτι δεν κρασαρουμε τα μαυρα η καιμε τα λευκα, ενω εχουμε κανει τοσο κοπο να τα ρυθμισουμε πιο πριν? Με το ιστογραμμα? Αυτο που εχει το φωτοσοπ, ακομα και η extended version ειναι για να βγαλεις τα ματια σου και να σπας τα νευρα σου... με κατι αλλο? τι?


Αν γνωριζει καποιος... ειδικα για τη ρυθμιση των χρωματων... και δεν βαριεται, ας συμπληρωσει...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Ειδικα στα χρωματα... ξερω οτι ολες οι ρυθμισεις υποκεινται στο συνεχες evaluation/αξιολογηση απο μερους μας, αλλα πως ειμαστε σιγουροι (αν φυσικα θελουμε να ειμαστε σιγουροι) οτι δεν υπερβαινουμε καποια ορια? Κοινως υπαρχει κατι, (πχ διαγραμμα, info) που να μας λεει ποτε καιμε, κρασαρουμε κτλ οτι ρυθμιζουμε?

Υπήρχαν δύο βασικές "σχολές", απ' όσο θυμάμαι.
Η πρώτη λέει φέρνουμε την φωτογραφία στα γούστα μας, με την καλιτεχνική άδεια να εκφραστούμε όπως μας αρέσει.
Η δεύτερη είναι της πιστότητας, ακριβώς ότι είδαμε.
Στην δεύτερη περίπτωση φωτογραφίζοντας κάρτα-πρότυπο με χρωματικούς τόνους, την βάζουμε δίπλα στην ήδη σωστά καλιμπραρισμένη οθόνη και ρυθμίζουμε το αποτέλεσμα ίδιο. Με τις ίδιες ρυθμίσεις διορθώνουμε και ότι άλλο φωτογραφίσαμε με τον ίδιο φωτισμό.
Θεωρητικά αυτό θα έπρεπε να γίνεται για κάθε σετ φωτογραφιών διαφορετικού φωτισμού.
Στην πράξη σπάνια θα το κάνει κάποιος, εκτός κι αν έχει σοβαρούς λόγους τεκμηρίωσης.

Στην ερασιτεχνική μας χρήση, η ανάμνηση της εικόνας που είδαμε σε σχέση με αυτή που βγάλαμε, και η όποια πείρα μας καλούνται να σώσουν την κατάσταση. Νομίζω αν η ομορφιά μας άγγιξε σε αυτό που φωτογραφίζαμε και το αποτύπωσε στη μνήμη μας, τότε θα βρεί τον δρόμο προς την ίσως και εξιδανικευμένη αναπαραγωγή της. Διαφορετικά αν αδιάφορα τραβήξαμε κάποια πλάνα, αδιάφορα και τα αποτελέσματα που θα έχουμε.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

θα ηθελα κι ενα παραδειγμα με cross processing... εχω διαβασει σε μερικες σελιδες στο net τον τροπο, αλλα μενω με την απορια γιατι δεν μπορω να το κανω κι εγω ετσι...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Ηλία αυτό που κάνεις με το shadows/highlights καλό είναι να το αποφεύγεις.


Όσο για το color contrast, είναι ένα φιλτράκι της Nik Software. Κάνει πολύ εύκολα αυτό που πετύχαινα πειράζοντας επίμονα τα επιμέρους χρώματα σε lightness/hue/saturation, και τις καμπύλες ανά χρωματικό κανάλι κατά τη μετατροπή του raw.

Κανονικά κατά τη μετατροπή του raw:

Διορθώνω color balance. Το Auto του ACR με διόρθωση μέχρι 300-400Κ είναι συνήθως ό,τι πρέπει.
Βλέπω την πρόταση του ACR στο auto για την έκθεση. Καμιά φορά το πιάνει, καμιά φορά όχι. Λαμβάνω υπόψη την πρόταση, κάνω δικές μου αλλαγές. Συνήθως ανεβάζω πολύ το recovery. Δεν πειράζω καθόλου τα shadows/highlights, το μαύρα μπορεί, αναλόγως το θέμα. Το clarity λειτουργεί περίπου ως local contrast, το βάζω κάπου στο 30 όταν το θέλω. Σε πορτραίτο μπορεί να το κατεβάσω κάτω από -10. Vibrance κατά κανόνα γύρω στο 10, sat γύρω στο 5 μέχρι 10 το πολύ, αναλόγως το θέμα.
Πειράζω τα curves.
Κατεβάζω στο 0 το sharpening, το κάνω μετά.
Για αρχεία μέχρι iso800, και εάν δεν έχουν πολλά σκοτεινά, κάνω την αποθορυβοποίηση από το ACR, ρυθμίζοντας πρώτα τον χρωματικό θόρυβο μέχρι να τον εξαφανίσω, και εάν βγάζει λίγο παραπάνω κόκκο, με δίνω μέχρι 10 και στο luminance reduction. Εάν χρειάζεται παραπάνω, τα μηδενίζω, και κάνω την αποθορυβοποίηση με neat image.

Παλιότερα πείραζα και στην επόμενη καρτέλα, τα χρωματικά κανάλια. Από εκεί έδινα το χρωματικό στίγμα της φωτογραφίας μου. Πχ κατεβάζοντας τη φωτεινότητα του μπλε και ανεβάζοντας τα φωτεινά στα curves, έχοντας όμως πάει ψηλά το κατώφλι τους, τονίζεις τους ουρανούς με σύννεφα. Παίζοντας με τη φωτεινότητα του κίτρινου, ανεβάζεις την εντύπωση φωτεινότητας όλης της εικόνας, χωρίς να καις τίποτα, κοκ. Βλέποντας και κάνοντας αυτά.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

θα ηθελα κι ενα παραδειγμα με cross processing... εχω διαβασει σε μερικες σελιδες στο net τον τροπο, αλλα μενω με την απορια γιατι δεν μπορω να το κανω κι εγω ετσι...

Τι ειναι το cross processing..? :slapface:
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Ηλία αυτό που κάνεις με το shadows/highlights καλό είναι να το αποφεύγεις.

Ποιο ακριβως Τασο?


Όσο για το color contrast, είναι ένα φιλτράκι της Nik Software.

Το συγκεκριμενο προγραμμα ειναι πολυ καλο τελικα... δηλαδη εχει μερικα καλα φιλτρα... εμενα μου αρεσε το bleach pass η καπως ετσι...


Κανονικά κατά τη μετατροπή του raw:

Βλέπω την πρόταση του ACR στο auto για την έκθεση.

Εννια φορες στις δεκα πειραζει μονο το brightness/contrast... δε μου φαινεται σωστο... πολυ μπακαλιστικο νομιζω ειναι το auto που εχει...οχι οτι δεν βελτιωνει την αρχικη εικονα βεβαια



Πειράζω τα curves.

Με το ματι η με καποιο ιστογραμμα? Πως καταλαβαινεις πχ οτι ανεβαζοντας τη φωτεινοτητα στα λευκα δεν καις καποιες λεπτομερειες που επανεφερες με το recovery νωριτερα?

Αρα στο φωτοσοπ κανεις πολυ λιγη εως καθολου επεξεργασια...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Τι ειναι το cross processing..? :slapface:

Ηλία το Cross Processing είναι μια τεχνική της αναλογικής φωτογραφίας, κατα την οποία ένα φιλμ εμφανίζεται με διαφορετική διαδικασία απο αυτήν που εμφανίζεται κανονικά. Συνηθέστερα μιλάμε για Cross Processing όταν ενα Slide αντί να εμφανιστεί κανονικά (με Ε6) εμφανίζεται σαν να ήταν αρνητικό (C41).

Αυτό προκαλεί μεγάλες αλλαγες στο τελικό αποτέσμα. Άυξηση του κόντραστ, blown out highlights, "περίεργα" χρώματα κλπ. Ένα απο τα χαρακτηριστικά της διαδικασίας είναι οτι το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο κάθε φορά. Υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που το επιρεάζουν και αυτό είναι απο τα θετικά του, οτι σε εκπλήσει.

Όπως και σε όλα σχετικά με φιλμ, υπάρχουν διάφοροι τρόποι να επεξεργαστείς ψηφιακά ένα αρχείο στο Photoshop ώστε να προσομοιάσει αυτήν την τεχνική. Μερικοί είναι αρκετά πετυχημένοι, αλλά εξ ορισμού λόγω του απρόβλεπτου παράγοντα δεν είναι 100% σαν το αληθινό.

Είναι πολύ της μόδας στους χρήστες της Holga, LOMO και όλης της Toy Camera κοινότητας γενικά. Συνδυάζεται ιδανικά με έντονη βινιέτα και άλλα τεχνικά "ελαττώματα" όπως flare, light leaks κλπ.

Παραδείγματα στα παρακάτω λινκ!

http://www.flickr.com/photos/edscoble/447347506/
http://www.flickr.com/photos/pagedooley/3021354037/
http://www.flickr.com/photos/cultkid/218028477/
http://www.flickr.com/photos/lomokev/57958047/
http://www.flickr.com/photos/knautia/74185492/
http://www.flickr.com/photos/lomokev/974597568/
http://www.flickr.com/photos/lomokev/117060507/
http://www.flickr.com/photos/edwardolive/2760159034/
http://www.flickr.com/photos/eyetwist/2569736419/
http://www.flickr.com/photos/pixietart/1331008705/
http://www.flickr.com/photos/lomokev/4266611231/
http://www.flickr.com/photos/lomokev/4169745973/
http://www.flickr.com/photos/lomokev/3245616666/
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Ηλία το Cross Processing είναι μια τεχνική της αναλογικής φωτογραφίας,

Εδω μπορουσες να σταματησεις....:BDGBGDB55:

Κατατοπιστικος... μου φερνει λιγο απο το αποτελεσμα του φιλτρου που ανεφερα παραπανω απο το Nik Software...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

To shadow/highlights σε adobe converter θα βρεις από το 4.0 και πλέον, όχψι σε παλιότερα. Είναι δυο μπάρες συρόμενες χαμηλά.