Περί photoshop, πλήρες πρόγραμμα επεξεργασίας... όλες οι εκδόσεις

Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

To Shadows/Highlights συμπιέζει τους τόνους με αφύσικα αποτελέσματα, με λογική οδοστρωτήρα, και προσθέτει θόρυβο στα σκιερά. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις τέτοιες επεμβάσεις, είναι με "διπλή" εμφάνιση του ίδιου raw, και μετά με μάσκες και πινελάκι.

Για τις καμπύλες, δεν με πειράζει μερικές φορές να καίω λίγα φωτεινά, ανεβάζω το κατώφλι τους ψηλά για να είναι λίγα αυτά που καίω. Τις καμπύλες τις πειράζω με το μάτι, όχι με το ιστόγραμμα. Στη μετατροπή raw έχω ενεργοποιημένες τις προειδοποιήσεις για κάψιμο-υποφώτιση, και κάνω από εκεί το "κουμάντο" μου.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εγώ πάντως με το shadows highlights ζωντάνεψα με εξαιρετικά αποτελέσματα οικογενειακές σχεδόν αποτυχημένες φωτογραφίες.
Γενικά όλα τα εργαλεία δεν είναι για όλες τις δουλειές.
Δεν ασχολούνται όλοι με το σύνολο της φωτογραφίας.
Μερικές φορές υπάρχουν εξειδικευμένα σημεία ενδιαφέροντος σε μιά φωτογραφία που ενδιαφέρουν περισσότερο τον εκάστοτε χρήστη, παρά η συνολική όψη της εικόνας ή του θορύβου που θα μείνει στο τέλος
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

To Shadows/Highlights συμπιέζει τους τόνους με αφύσικα αποτελέσματα, με λογική οδοστρωτήρα, και προσθέτει θόρυβο στα σκιερά. .


Theleis na peis oti ta "Recovery/Fill Light" toy ACR exoun kalitero algorithmo epexergasias apo ta "Shadows/Highlights" tou Photoshop i den katalava kala??

Episis... esi prosopika tis prokathorismenes rithmiseis toy ACR gia tin 40D (diladi Blacks sto +5, Brightness sto +50 kai Contrast sto +25) tis afineis etsi, tis midenizeis i analogos pos tha katsei i oli epexergasia?
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

To Shadows/Highlights συμπιέζει τους τόνους με αφύσικα αποτελέσματα, με λογική οδοστρωτήρα, και προσθέτει θόρυβο στα σκιερά. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις τέτοιες επεμβάσεις, είναι με "διπλή" εμφάνιση του ίδιου raw, και μετά με μάσκες και πινελάκι.

Για τις καμπύλες, δεν με πειράζει μερικές φορές να καίω λίγα φωτεινά, ανεβάζω το κατώφλι τους ψηλά για να είναι λίγα αυτά που καίω. Τις καμπύλες τις πειράζω με το μάτι, όχι με το ιστόγραμμα. Στη μετατροπή raw έχω ενεργοποιημένες τις προειδοποιήσεις για κάψιμο-υποφώτιση, και κάνω από εκεί το "κουμάντο" μου.

Μπορεί, αλλά στο Lightroom και στο Capture One της Phase λειτουργούν πολύ πολύ καλύτερα, σχεδόν ιδανικά. Δίνουν τοπικά παραπάνω από ένα στοπ χωρίς να επηρέαζουν καθόλου τη συνολική έκθεση της λήψης.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Bleach bypass, βινιέτα, ίσως έπεσε και λιγάκι τεχνητό θόλωμα για το φόντο.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Όπως λέει ο Τάσος. Bleach bypass στυλ σίγουρα. Υπάρχουν διάφορα έτοιμα plug-ins για το Photoshop. Εγώ έχω βάλει αυτό. Καλό είναι, είναι και free.

Υπάρχουν και οδηγοί για να το κάνεις και μόνος σου, αν θέλεις απόλυτο ελεγχο του αποτελέσματος.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Paidia, etsi san gallop, posoi apo esas pou xrisimopoiite Photoshop, douleuete me vasi ta "color sampler" kai to "info pallette"...??
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Εξαρτάται, καμιά φορά τα κοιτάω συνήθως όμως όχι. Κάτι που κάνω όταν θέλω να βάψω δέρμα παίρνω δείγμα χρώματος απο μια παλέτα με δερματικές αποχρώσεις που έχω, αλλα μάλλον δεν ρωτάς για αυτό.
 

Attachments

  • skinpallette.jpg
    skinpallette.jpg
    6.6 KB · Views: 17
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Ωραια.... αλλα σε ποιο βαθμο τα πειραζουμε, οσα πειραζουμε τελος παντων... ???



Apo oti vlepo kaneis den asxoleitai me color sampler... pantos einai ena aristo voithima sto parapano pou ekana quote...

...molis vro elliniko pliktrologio tha grapso liga pragmatakia gia opoion endiaferetai...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Λοιπον, να γραψω και τα δυο πραγματακια που εμαθα για τα color sampler και το info pallette, να μη τα εχω στο κεφαλι μου...

Με το παραπανω εργαλειο (ειναι σαν σταγονομετρο), κλικαρουμε οπουδηποτε στην οθονη και αφηνει ενα σημαδι (μεχρι 4 στο φωτοσοπ 4). Ταυτοχρονα, στον πινακα ινφο αναγραφονται οι τιμες φωτεινοτητας των 3 βασικων χρωματων (RGB) που βρισκονται κατω ακριβως απο το σημαδι που αφησαμε.
Καλο ειναι να ορισουμε ευρος 3χ3 πιξελ.

Πως το χρησιμοποιουμε τωρα... εγω βρηκα τις εξης χρησεις...


White Balance...


Αφου αξιολογησουμε την φωτο μας και βρουμε που θα επρεπε να ειναι ουδετερα τα χρωματα, κανουμε κλικ με το σταγονομετρο και βλεπουμε τις τιμες στα ινφο...(οι τιμες αυτες αλλαζουν συνεχως οσο κουναμε το σταγονομετρο).
Στη συνεχεια κανουμε κλικ με το σταγονομετρο του WB στο σημαδι που αφησαμε με το color sampler και βλεπουμε διπλα στις παλιες τιμες τις νεες που εχουμε μετα τη ρυθμιση του WB (αν δουλευουμε στο ΑCR).
Μετα, με τις μπαρες θεμοκρασιας και τιντας φερνουμε ακριβως τα χρωματα.

Levels

Με τη χρηση του treshold (για την οποια εγραψα παραπανω) βρισκουμε ευκολα το λευκοτερο και το σκοτεινοτερο σημειο της φωτο μας. Στα σημεια αυτα με το color sampler κανουμε κλικ (προσεχουμε να ειναι οσο το δυνατον πιο ουδετερο το σημειο για δικη μας ευκολια).
Στη συνεχεια μετακινουμε τα sliders των levels αντιστοιχα... πχ αν το μαυρο μας εδωσε τιμες 12,10,10 (σχετικα ουδετερα) μετακινουμε το μαυρο δεικτη ωστε τα παραπανω να παρουν τιμες πχ 5,4,4
Ομοιως αν το λευκο εχει τιμες πχ 239, 245, 240 μετακινουμε το λευκο δεικτη ωστε να εχουμε τιμες 245,251,246.
Με αυτο τον τροπο αυξανουμε το κοντραστ χωρις να κλιπαρουμε η να κρασαρουμε πληροφορια... προσεχουμε να μη χασουμε πανω απο ενα χρωμα, δηλαδη το μαυρο να μη πεσει στο 0 και το λευκο να μη παει στο 255.

Curves

Mπορουμε να εχουμε μεχρι 4 σημεια ταυτοχρονα στο ινφο. Ετσι εκτος απο το λευκο και το μαυρο, μπορουμε να κανουμε κλικ και σε 2 ενδιαμεσους τονους (πχ ενα προς το λευκο με τιμες 180, 170, 155 και ενα προς τα μαυρα με τιμες 55,65,70) , ωστε να βλεπουμε πως επιδρα η ρυθμιση της καμπυλης στα curves.

Color shifts

Σε καποιο μηνυμα του ο Jim εγραφε για κατι βεραμανοδεντρα...:Banane0: Εχοντας τον πινακα ινφο και 1-2 σημεια μεσαιας φωτεινοτητας κλικαρισμενα, ελεγχουμε ανα πασα στιγμη πως συμπεριφερονται τα χρωματα αναλογως των αλλαγων που επιχειρουμε...δηλαδη αν εχουμε αρχικη τιμη RGB 150, 140, 80 και δουμε οτι αλλαξε και εγινε RGB 151, 145, 100 καταλαβαινουμε οτι πηρε μια μπλεδιλα η εικονα μας (εκτος αν την επιδιωκουμε εμεις).

Γενικως εχουν πολλες χρησεις (δεν μπορω να τις αναφερω ολες μια και ουτε εγω τις ξερω) και ειναι χρησιμα αν θελουμε να ξερουμε τι κανουμε με μεγαλυτερη ακριβεια. Τρωνε λιγο παραπανω χρονο βεβαια, αλλα αν τα συνηθισεις, τα χωνεις κι αυτα στο workflow και δεν χασομερεις πολυ.

Τα παραπανω σε blend mode luminocity σε ολα τα λειερς, αλλα βοηθανε και σε mode saturation/color η νορμαλ. Απλα δεν εχω ξεκαθαρισει ακομα τη χρηση των λειερς σε τετοια modes.

Aυτα τα ολιγα... δεν ξερω αν τα εγραψα κατανοητα μια και δεν ειμαι του γραπτου και τοσο...αν θυμηθω και τιποτε αλλο θα επανελθω.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Το color sampler με βοήθησε να ρυθμίσω ίδια την φωτεινότητα σε φωτογραφίες που στην συνέχεια ένωσα σε μία πανοραμική και λόγω αλλαγής κάδρου είχαν βγεί με διαφορετικές ρυθμίσεις. Επέλεξα κοινά σημεία και ρύθμισα αναλόγως.
 
Re: Περί photoshop

Αλλη μια απορια... Πολλες φωτο, ενω το ιστογραμμα στο ACR δειχνει οτι δεν υπαρχουν κλιπαρισμενα/κρασσαρισμενα σημεια (τα τριγωνακια ειναι σβηστα) μεσα στη φωτογραφια φαινονται οι κοκκινες ή οι μπλε περιοχες που υποδηλωνουν οτι υπαρχει προβλημα...

Τι κανουμε σε αυτη την περιπτωση? Προσπαθουμε να τα εξαφανισουμε ή τα αφηνουμε οπως ειναι?
 
Re: Περί photoshop

Παιδια,οι χρωματικες εκτροπες στο photoshop,ειναι ευκολο να διωρθωθουν?

Εχω διαβασει οτι ειναι αναλογα και την "ομοιομορφια" κατα καποιο τροπο των εκτροπων αυτων,μπορει να ειναι πιο ευκολο η πιο δυσκολο κτλ.

Μιλαω κυριως για τις lateral που εμφανιζονται σαν κοκκινωπα-μπλε-πρασινα περιγραμματακια κυριως στα ακρα του καδρου,και ισως και το purple fringing σε high contrast περιοχες.

Θα μπορουσε καποιος να βαλει ενα παραδειγμα με 100% κροπς,οπου να φαινεται μια ικανοποιητικη διωρθωση των χρωματικων εκτροπων?

Σε jpeg αρχεια που εχουμε ηδη,μπορουμε να τις μειωσουμε-εξαλειψουμε?
 
Re: Περί photoshop

Η κανον 40D βγαζει 14bit αρχεια... αυτο αναφερεται μονο στα raw η και στα jpg?

Εχει νοημα να επεξεργαζομαστε τα jpg σε mode 16bit που προσφερει το φωτοσοπ και στο τελος να τα μετατρεπουμε σε 8bit ή οχι?
 
Re: Περί photoshop

Η κανον 40D βγαζει 14bit αρχεια... αυτο αναφερεται μονο στα raw η και στα jpg?

Εχει νοημα να επεξεργαζομαστε τα jpg σε mode 16bit που προσφερει το φωτοσοπ και στο τελος να τα μετατρεπουμε σε 8bit ή οχι?

Μόνο στα Raw, τα jpeg που βγάζουν όλες οι μηχανες είναι 24bit (3x8).

Εαν κάνεις την επεξεργασία μια και έξω νομίζω (δεν πέρνω και όρκο) οτι δεν αλλάζει τίποτα γιατι με το που φορτώνει το PS ενα αρχείο το δουλεύει σε 32 μπιτ.

Παίζει ρόλλο στο σώσιμο και πιθανή επανεπεξεργασία και αυτό όχι πάντα.
Μερικές φορές ειδικά αν κάνεις βαριά επεξεργασία σε τονικότητες (ανεβοκατέβασμα shadow-highlight, μεγάλη αυξομείωση κορεσμού επιλεκτικά σε κανάλια ... κλπ) αποφεύγεις banding, αφύσικες αποχρώσεις (π.χ. τυρκουάζ ζώνες στον ουρανό).
Επίσης σε γλυτώνει (οχι πάντα) απο πιξέλιασμα που προέρχεται απο βάριά συμπίεση jpeg του αρχικού αρχείου ή πολλαπλά σωσίματα ανοίγματα σε jpeg 8bit (τα γνωστά τεραγωνάκια 8Χ8) και μετα από βαριά τονική επεξεργασία γίνονται εμφανή ενω πρίν ήταν κρυμμένα στα σκοτάδια.
Τόσο το banding όσο και οι περίεργες αποχρώσεις είναι πιό εύκολο να συμβούν είτε σε πεντακάθαρα απο θόρυβο σκοτεινά αρχεία (σπάνιο πάντως να βρεθεί κάτι τέτοιο εκτός και αν προέρχονται απο στακάρισμα πολλαπλών λήψεων) είτε σε "σιδερομένα" απο διαδικασίες αποθορυβοποίησης ή συμπίεσης. Ο λίγος θόρυβος κάνει καλό !!! λειτουργώντας ώς dithering.
 
Re: Περί photoshop

Αλλη μια απορια... Πολλες φωτο, ενω το ιστογραμμα στο ACR δειχνει οτι δεν υπαρχουν κλιπαρισμενα/κρασσαρισμενα σημεια (τα τριγωνακια ειναι σβηστα) μεσα στη φωτογραφια φαινονται οι κοκκινες ή οι μπλε περιοχες που υποδηλωνουν οτι υπαρχει προβλημα...

Τι κανουμε σε αυτη την περιπτωση? Προσπαθουμε να τα εξαφανισουμε ή τα αφηνουμε οπως ειναι?

Tα ελέγχεις με το info και εαν έχεις εστω και ενα κανάλι με τιμές στα όρια του καψίματος (πάνω απο 250) τα κατεβάζεις. Τα κλιπαριμένα μαύρα δεν ενοχλούν και τόσο.
Το πρώτο μέτρο είναι να δηλώσεις color space ProPhoto 16bit. Ακολούθως recovery ή μείωση κορεσμού στο συγκεκριμένο κανάλι ή ....και τα λοιπά γνωστα. Οι μισές ρυθμίσεις επηρρεάζουν.
Εαν έχεις σκοπό να κάνεις τονικές αλχημείες και στο φωτοσοπ δώσε μεγάλο περιθώριο δηλ. μην αφήνεις τιμές πάνω από 240.
Η μετατροπή σε sRGB καλά είναι να γίνει στο τέλος και του πειράγματος στο φωτοσοπ με επιλογή perceptual.
 
Re: Περί photoshop

Πολυ επιστημονικα τα γραφεις βρε Λιακο...:a0210:

Στο ACR του φωτοσοπ, εχει κατω απο την εικονα, επιλογη σε πόσα bit θα κανεις export το αρχειο για να το δουλεψεις στο φωτοσοπ... επιλεγεις αναμεσα σε 8, 16 ή 32.

Αυτη η επιλογη υπαρχει ειτε ανοιξεις raw ειτε jpg...
Για το σωσιμο στο τελος, αν θελεις να σωσεις σε jpg μορφη, πρεπει να κανεις μετατροπη το αρχειο σε 8bit, αλλοιως το σωζει μονο σε psd.

Οποτε, επειδη οντως τα 16μπιτα αρχεια συμφωνα με τη θεωρια και οσα σωστα αναφερεις, επωφελουνται απο την βαρια επεξεργασια, ρωταω... εχει νοημα το ποιο mode επιλεγουμε εμεις, η θα πρεπει το original αρχειο να ειναι επισης υψηλοτερο των 8 μπιτ?

Επισης δεν καταλαβα εκεινο για τα 24bit (3χ8) που γραφεις για τα jpg...
Εχουν σχεση με τα 14 που διαφημιζει η κανον εναντι πχ. των 12 της νικον η ειναι κατι διαφορετικο?

Μπιτ για μπιτ δεν καταλαβαινω μου φαινεται...:flipout::flipout:
 
Re: Περί photoshop

Το πρώτο μέτρο είναι να δηλώσεις color space ProPhoto 16bit.

Ωπα... εδω μου τα μπερδευεις.... να εχω δηλαδη αλλο color space στην επεξεργασια, απο το οριτζιναλ sRGB που τραβαω με τη μηχανη?

Το ProPhoto με καλυπτει ειτε τραβαω σε adobeRGB ειτε σε sRGB? Και ειναι συμβατο με τα ....devices :flipout: στα οποια θα επειδειξω το ταλεντο μου η αλλα θα βλεπω εγω και αλλα εσυ?:guitarist: Ή δεν εχει σχεση το color space στο οποιο επεξεργαζομαι με αυτο στο οποιο θα σωσω στο τελος? (πρεπει να το ψαξω αυτο αν γινεται).

Παντως εκεινο το perceptual το εχω μαρκαρει....

Πω πω... μπιτ για μπιτ ειμαι...:firstprize: